Proč cvičit pilates.

V dnešní době je nemožné bez pohybu udržet tělo v kondici. Většina zaměstnání je sedavého typu, a pokud zrovna celý den neprosedíme, pravděpodobně máme práci, kde manipulujeme s věcmi, a to monotónně po x hodin v kuse.

Oba tyto případy nám způsobují svalové dysbalance, výhřezy meziobratlových plotének, přetížení svalů i kloubů, bolesti, zatuhnutí a zmenšení pohyblivosti, atd.

V případě sedavého zaměstnání bychom si měli uvědomit, že kromě práce pak sedíme také u jídla, u televize (to radši nechci vědět jak), v MHD, v autě, v hospodě. Celkem prosedíme poměrově velkou část dne a další prospíme. Každý rozumný člověk si řekne, že by s tím měl něco dělat a logicky i dojde k závěru, že by měl do denního programu zařadit i nějakou pohybovou aktivitu. To má samozřejmě pravdu. Pohyb přispěje ke zlepšení metabolismu, funkci srdce, peristaltiky střev, dýchací soustavy a dalších částí těla. Nevýhodou ale může být přetěžování již přetížených svalových struktur a s tím spojené ochabování již ochablých svalů. A jsme v začarovaném kruhu, na jehož konci je jedinec s prohlubujícími se bolestmi zad, hlavou v předsunu a zapadlou mezi rameny, ochablým posturálním svalstvem potřebným k běžným pohybům, ztuhlýma lopatkama a bederní páteří. To je typický pohled na dnešní muže a ženy v nejlepších letech (a co hůř, začínají tak vypadat i mladí) a stává se to jakousi veřejně přijatou normou. Bolest zad je prostě tolerována, případně si samozřejmě můžeme pomoci práškem – řešení, které bych připodobnila k hřebíčku do rakve. Prášek sice přesvědčí naše tělo, že ho vlastně nic nebolí, ale neřeší příčinu věci. Ta tkví v tom, jakým způsobem se pohybujeme a co děláme v běžné denní rutině.

Takže co s tím? Ideální je zařadit aerobní aktivitu, která nás baví a hlavně naučit svoje tělo zapojovat správné svalové řetězce, protáhnout a ulevit namáhaným svalům a posílit ty, které jsou ochablé. To za nás prášek neudělá a jako vedlejší efekt můžeme po cvičení vnímat, že se cítíme lépe, spokojeněji a s vyšší dávkou energie na splnění každodenních úkolů. Zvolit můžete právě pilates cvičení s proškoleným instruktorem. Pilates je jako stvořené pro kompenzaci dnešního sedavého způsobu života.

„Život je pohyb!“ –Aristoteles, řecký filozof

Napsat komentář

*